יום ראשון, 10 בינואר 2010

איטליה אהבתי השנייה

< כחצי מליון ישראלים נוסעים אל איטליה מידי שנה, חופשה באיטליה טיול או עסקים, מספר יפה לכל הדעות. אנשי עסקים, זוגות, משפחות מכל רובדי החברה נוסעים אל איטליה בשביל זה החולטתי לכתוב .




בשבילכם החלטתי לאחר התלבטות ממושכת לשבת לכתוב ולשתף על "איטליה שלי" אותה איטליה שבעוד 10 שנים יש סיכוי רב שתיעלם (הסברים בהמשך).

קודם כל מי אני?

איש הייטק אשר החליט לממש את אהבתו השנייה (מלבד זוגתי) לאיטליה, כיום אני מקדיש את מרבית מרצי לאהבה זו בטיולים וביקורים בארץ המגף.



חופשה באיטליה



האהבה והמשיכה שלי לאיטליה התחילו לפני שנים רבות בביקור שגרתי אשר במהלכו פגשתי את ברברה איטלקיה "אסלית" שהתארחתי בביתה/ וילתה בטוסקנה , ברברה בראייה לאחור היא זו שפתחה לפני עולם שלם של תרבות, אוכל ומסורת אשר אני מבין כעת כי לא הייתי נחשף אליו לולא הפגישה עימה, שתבינו לאחר ערב ארוך עימה שכלל ארוחת 4 מנות פרי מעשי ידיה ו 2 בקבוקי יין מיקב הכפר (אשמח להמליץ ) שינינו את התוכניות שלנו ונשארנו עימה את חמשת הימים הנותרים עד הטיסה הביתה.

כל יום היינו נוסעים על פי המלצתה למקומות שהיא כתבה לנו בדף ואנחנו בעזרת איטלקים שפגשנו בדרך היינו מגיעים (לעיתים באיחור רב) .

זה השאיר אצלי רושם עז כל כך שעד היום אני זוכר את המוקומות האלו בעל פה (וחלקם אני שומר עימי) ובמיוחד מסעדת הקצב ב Marciano della Chiana , למה מסעדת הקצב? מאחר ומדובר במסעדה שבעל הבית שלה הוא הקצב שחילק את חנותו ל 2 קצבייה ומסעדה, בכל מקרה הסטייקים שבה היו הטובים ביותר אכלתי מעודי שנוצרים מפרים מסוג קיניאנה (ככה מריו הקצב הסביר באנגלית רצוצה).

יש לי עוד הרבה סיפורים דומים ומעניינים ואני מקווה שהצלחתי לגרות אתכם עד הפוסט הבא.

אני והקצב-






3 תגובות:

  1. שלום משה,
    האם יש לך טיפים הנוגעים לפסטיבל ונציה?

    תודה,

    השבמחק
  2. בהקשר של מסעדות קצבים בהיותי סטודנטית באיטליה נחשפתי למנהג נפוץ ברחבי טוסקנה בימי ראשון בעיקר של טעימות יינות וליקרים מקומיים בפאבים/ ברים בכל כפר וכפר.
    ממליצה לנסות ולחפש במידה ומזדמן לכם להיותביום ראשון בכפר שהוא בטוסקנה.

    מיכל

    השבמחק
  3. לגבי איטליה בחורף,
    חוץ מסקי אנחנו בילינו יריח דבש בטוסקנה בפגרואר, אז נכון היה קצת קר אבל האווירה החמימות של האנשים (מאחר ואין כמעט תיירים), מתלבשים טוב וניתן לטייל ברגל כמעט בכל עיר ומקום ואפילו בטבע.
    חד משמעי- מומלץ

    אריק

    השבמחק