יום שישי, 15 בינואר 2010

עונת הפסטיבל והקרנבל

עונת הקרבנלים והפסטבלים מתחילה עוד מעט, חוויתי על בשרי (תרתי משמע- ראו בהמשך קרנבל התפוזים) את עונת הקרנבלים לא אחת.


קרנבל ונציה



נתקלתי בלא מעט אנשים שחשבו גדולות ונצורות על פסטיבל ונציה ...., אז נכון יש תהלוכות מרשימות הנערכות בשיתוף אמנים ושחקנים חבושי מסכות ברחבי העיר, נושאים לפידים תופים וחצוצרות, תחפושות מפוארות, המוני רוקדים בסאן מרקו (הכיכר הראשית), נגני רחוב מנגנים כל דבר, בולעי אש וחרבות, אקרובטים וליצנים, קוסמים. אבל יש צפיפות והמולה ומנסיון אני יכול לספר לכם שזה כל שנה הולך וגובר(ספינות קרוזים רבות משלבות את ונציה במסלולן בעונה זו ותורמות רבות לפקק האנושי).


אז מה אני ממליץ?


אני בפירוש לא אומר לוותר על פסטיבל ונציה אלא לשלב אותו עם שאר הפסטיבלים באיזור .


אני תמיד משלב גם את קרנבל הבובות של ויארג'ו שבו ניתן להצטרף לתהלוכה המסורתית השנתית המתאפיינת בבובות ענק גבוהות שמתארות את הדמויות המקומיות השונות בחיי התושבים.


לאחריו אני מבקר באיבראה , עיירה קטנה וחביבה שחוגגת כל שנה את קרנבל התפוזים השנתי (בדומה לקרנבל העגבניות הספרדי
וקרנבל התפוחים והענבים האוסטרלי) , תמיד אני מגיע עם סט בגדים חלופי מאחר ואי אפשר להימנע מפגיעת תפוז, אבל כמו ישראלי טוב אני דואג שגם האיטלקים יחוו את נחת זרועי.





במשך השבוע שבו אני מבקר בקנבלים אני ישן בוילה באיזור גרדה (בערך 1-1.5 שעות נסיעה מונציה) , מה שמאפשר לי ביקור קצר במילנו ו גם אפשרות לבקר בחבל פיימונטה בעל השורשים היהודי.

הדפסה






שלח לחבר





4 תגובות:

  1. שלום משה,
    אנחנו היינו שנה שעברה בפסטיבל ונציה ואכן היה צפוף מאוד ולכן נסענו למספר ימים לאזור גרדה שזה אחלה מקום לטייל בו בחורף.
    חזרנו לקראת סוף הקרנבל ליומיים האחרונים והיה הרבה פחות צפוף.


    אייל לוי

    השבמחק
  2. לגבי קרנבל התפוזים, הייתי שנה שעברה ואני ממליצה להביא 2 סטים של בגדים להחלפה מאחר והאיטלקים לא מרחמים.

    ליאת גנות

    השבמחק
  3. קרנבל הבובות,
    ממליץ להגיע מוקדם לתפוס מקום בשורות הראשונות
    (תירוץ האשה בהריון בהחלט תופס פה).

    אמיר

    השבמחק
  4. תודה על הפוסט המקסים, הזכרת לי ימים רחוקים כשעוד גרתי באיטליה ונהגתי ללכת עם חברותי לפסטיבלים והקרנבלים השונים שהתקיימו במדינה, בעיקר באביב-קיץ.
    אלו היו זמנים נפלאים :)

    השבמחק