יום רביעי, 13 בינואר 2010

טוסקנה זה פה!

חוויה טוסקנית
בחג שבועות האחרון הוזמנתי להשתתף בטקס הבאת הביכורים באחד הקיבוצים, הטקס כלל את כל הממרכיבים של הבאת ביכורים- שיבולים, טרקטורים, הופעות, ילדים. באמצע הטקס שעה שמצעד הטרקטורים התחיל שמעתי פתאום את מנחה הטקס אומר "טוסקנה זה כאן", אני מניח כי הוא חשב שטוסקנה זה שיבולים טרקטורים ונוף פתוח וכו' ולא כך הדבר.
אמנם אין ספק שבטוסקנה ניתן למצוא שטחים חקלאיים רבים ובכל זאת טוסקנה שונה ולמה? בגלל הכפרים העתיקים שנמצאים על גבעה משקיפה, בגלל האנשים שפוגשים וניתן לחשוב כי הם "תקועים" בין עבר לעתיד, היין ושמן הזית.
אני מקפיד להגיע לפחות פעמיים בשנה לטוסקנה כל פעם בעונה אחרת מאחר וכל עונה יש לה את היתרונות שלה.
בביקור האחרון שלי לפני כחודש (כן בחורף) התארחתי אצל חבריי בוילה ארקובלנו ליד סאן גיוסטינו המקסים, אז נכון היה קר אבל רק בחוץ , בוילה יש מערכת חימום של ימי הביניים(אח) וליתר ביטחון גם מערכת חימום עכשווית.
היתרון הגדול טמון באפשרות לחוש באווירה הייחודית , המאכלים המיוחדים לחורף באיזור זה כוללים מרקים עשירים וסמיכים הן של פטריות והן של בשר צייד(אמיתי), בנוסף זכיתי לטעום טעימה ראשונה של סדרת יין קיאנטי משובח ישר מהחבית שמתחילים לבקבק אותו בחורף. מפליא אבל יש תיירות חורף בטוסקנה מכל העולם פגשתי את גו'ן וגלן מקנדה שבאו לירח דבש וככשאלתי אותם למה דווקא כאן ועכשיו הם ענו-
"less crowd more atmosphere"



משה

5 תגובות:

  1. שלום משה,
    תוכל לפרט פסטיבלים שמתקיימים כעת חוץ מונציה?
    תודה,
    אסף

    השבמחק
  2. הי,
    אני הייתי שנה שעברה בירח דבש בתקופה זו.
    מתקיימים עוד הרבה קרנבלים קטנים ברחבי טוסקנה,
    אנחנו פשוט שאלנו את המקומיים מאחר וזה שונה מעיירה לעיירה הן באופי והן בזמן המדוייק , אבל זאת התקופה.
    ליאת

    השבמחק
  3. שילוה טוסקנה עם גרדה,
    המליצו לי לשלב את גרדה וטוסקנה בטיול למשך שבוע (בלי ילדים)
    האם לא מדובר ביותר מידי נסיעה?

    צחי

    השבמחק
  4. פוסט יפה מאוד

    יש המלצות על וילות שניתן להשכיר בטוסקנה

    השבמחק
  5. טוסקנה תמיד נראית לי כמו משהו מהסרטים, לא אמיתי בכלל. איזה כיף לקרוא חוויות של ישראלים, בהחלט נחשוב על זה לטיול הבא!

    השבמחק