יום ראשון, 17 בינואר 2010

גלילאו על גגות פירנצה




בכל מקום באיטליה שאני מגיע אליו אני מחפש את אותו טיול מיוחד שייתן לי את טעמו של המקום, אם זה טיול הסימטאות לפנות בוקר בסיינה או טיול הגגות של פירנצה עליו אני רוצה לספר.

פירנצה טיול גגות

"לפעמים בעת רדת ליל, בעודי משוטט בין סימטאות העיר, מדמה אני את הירח כאילו מקפץ הוא בין גגותיה"- גלילאו בן העיר פירנצה כתב את זה לפני כמעט 500 שנה, ואם זה עזר לו להבין את תנועת כדור הארץ סביב השמש אמרתי לעצמי אז אני חייב למצוא מישהו שיערוך לי טיול לילי שכזה ולא רק בסמטאות אלא גם על הגגות.
ובכן לקח לי בערך 4 שנים ועשרות ביקורים בפירנצה שבטוסקנה עד שמצאתי את טוני, פגשתי אותו במקרה בזמן שישבתי עם מכר משותף של שנינו בפלצו ואקיו (Palazzo Vecchio) לקח כמעט שעה עד שפתאום המכר המשותף שלנו קפץ מכסאו ואמר לי - "משה מצאתי" כמובן שלא הבנתי בתחילה למה כוונתו אבל מסתבר שטוני בצעירותו היה עורך אחת לשנה טיולים בסימטאות ועל גגות העיר לחברי האגודה לאסטרונומיה של צפון איטליה שהיו מבקרים אחת לשנה בעיר בעקבות גלילאו.
כמובן שמאז גם אני מקפיד לערוך סיור שכזה ובליל ירח מלא, וגם למי שהיה מספר פעמים רב הפירנצה אני יכול להבטיח שמדובר בחוויה שונה לגמרי המפעילה את כל החושים - ראייה, שמיעה, ריח ואפילו טעם.
מומלץ מאוד.




הדפס



Tell a friend:




3 תגובות:

  1. שלום,
    הייתי ממליצה על טיול לילי על חומת לוקה ,
    עשיתי לפני שנה בקיץ והיה מרתק ביותר, מומלץ לשכור מדריך מקומי שיוכל לספר גם קצת על ההיסטוריה של המקום.

    לאה רון

    השבמחק
  2. חשוב לדעת בפירנצה בעיית חנייה קשה (אני חגתי במעגלים שעתיים), הפתרון שלי לחנות מחוץ למרכז ולנצל את שירות האוטובוסים הזול והנוח.

    ערן

    השבמחק
  3. המלצה על מקום משגע בטוסקנה
    סאטורניה Saturnia
    מעיינות המרפא המינרלים שלה. כ-2 ק"מ לפני הכניסה לעיר נמצא מפל מולינו

    אם נוסעים מכוון העיר מאחורי תחנת דלק והספא . הספא מצד שמאל.

    עוברים את הכניסה לספא ורואים בצד שמאל נהר הזורם בשדה. ממשיכים לנסוע עד שיש פניה

    חדה שמאלה. המפל נמצא בצד ימין. לפנות בדרך העפר ואז לפנות ימינה לחניה.

    מגיעים לבריכה טבעית של מי מרפא מינרליים בטמפ. של 37 מעלות, שנוצרת מהמפל.
    ניתן לרחוץ גם ביום וגם בלילה


    ליד הבריכה יש תחנת קמח עתיקה.


    אלי ורד

    השבמחק